Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Klagosång

Av parsley - 16 oktober 2010 13:51

Here we go.


Dålig dag, alla fel so far. Trött, ont, seg och utan inspiration. Förmodligen inte den bästa av dagar att starta en blogg. Eller så kanske det är det? Orkar inte ta tag i mitt liv idag känns det som.

Man sliter under veckorna för att hålla näsan ovanför ytan tills det blir helg. När man väl är där brister allt och man orkar knappt ta sig ur sängen. Har funderat ut typ 1000 olika orsaker till min seghet, kanske är det nån av dom. Eller så är jag sjuk, det kanske är nåt fel helt enkelt. Var på företagshälsovården häromdagen och tog jättemånga prover. Såna som inte tagits tidigare. Nästan så att jag hoppas på att det visar nåt, nåt som går att fixa till med en pillerburk eller så. Vore skönt om det faktiskt är nåt fel, mycket bättre än att det är så här det ska vara.

Svarade på frågor och resultatet blev att jag var på gränsen till deprimerad med ångest. Sa till doktorn att det är väl så det är att vara småbarnsförälder? Känner allt oftare att jag håller på att tappa det. Det finns inget extra att ta av längre. Går på ångor. Vet åtminstonde en stor anledning till att jag känner det så här. mina matovanor. Bra ord. För jag har inte matvanor. Jag har verkligen matovanor. Där är nåt jag får ångest på riktigt av, på en vecka äter vår lilla familj  en riktig middag sittandes runt köksbordet kanske en, max två gånger. Det allra vanligaste är att lilltjejen får sin mat framför tv:n, sen äter jag nåt annat (oftast inte särskilt nyttigt) när hon somnat. Har noll ork att ändra på mig. Det är en ond cirkel alltihopa.

Nä, nog med upplyftande ord för idag. Jag återvänder nån annan gång när jag har nåt bättre att komma med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av parsley - 20 oktober 2010 11:34

Vilken slapp dag detta blev. Svärmor är på besök i veckan och just nu är det bullbak med lilltjejen. Så himla skönt att slippa den biten ibland. Nu känner jag mig genast som världens sämsta mamma, det kanske jag är också. Nä förresten, det vet jag at...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards